Brev:
Spørgsmål om mad
4. november 2014
Alder:
12 mdr.
Spørgsmål om mad
Kære Helen.
Mit abonnement udløber snart og her på falderebet har jeg lige nogle spørgsmål omkring mad - som jeg sender samlet :
1. Hidtil har vores datter udelukkende fået det lyse bondebrød at spise, men nu hvor hun snart bliver et år tænker jeg det er på tide og okay, at hun får noget brød med lidt mere indhold i? Synes dog det er meget svært at finde noget groft brød, uden hele kerner i. Har du noget du anbefaler?
2. Hidtil har du anbefalet A 38 eller smagsneutrale yoghurter til hende, "må" hun nu som et årig få almindelig frugtyoghurt? Og hvis ja, kender du så nogen hvor sukkerindholdet et lavt eller bedre endnu ikke eksisterende?
3. Hidtil har du anbefalet at vi helt undlod at salte vores hjemmelavede mad og i købe maden gik efter nøglehulsmærket, når muligt. Er det stadig sådan vi skal fortsætte?
Altså med saltløse boller, lasagne osv. Og nøglehullet?
4. Hvad med stegefladen? Hidtil har vi kun givet hende kogt økologisk kød eller fisk og hun har altid kun fået det inderste af kyllinge og fiskedeller/filetter. Altså aldrig nogen form for stegeflade eller panering. Skal vi fortsætte sådan?
Tak :)